فراخوان شورای بررسی متون برای ارائه "یادداشت علمی کوتاه"

۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۲۵۰۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۷۳

فراخوان شورای بررسی متون برای ارائه "یادداشت علمی کوتاه" در سه سوال کلیدی: 1- فرهنگ چیست؟ 2- نسبت فرهنگ با دین چگونه است؟ 3- نشانه­های یک جامعهٔ فرهنگی را چه می‌دانید؟

 

باسمه تعالی

فراخوان یادداشت علمی

 

فرهیخته گرامی

با سلام

همان‌گونه که مستحضرید یکی از راهکارهای تحوّل در حوزهٔ علوم انسانی، ایده­پردازی و مسأله­سازی در قلمرو موضوعات نوپدید است؛ خَلق ایده­های جدید و مدیریت پژوهشی آن­ها می­تواند «مسأله پژوهی» را در حوزه­های گونه­گون علوم انسانی به ما بنماید و با طرح مسایل پژوهشیِ ضروریِ جامعهٔ اسلامی و هر آینه جامعهٔ علمی، امکان خلّاقیت فکری و متعاقباً فضای نقد و ترویج بستر نظریه­سازی و نظریه­پردازی فراهم خواهد شد. بدین‌سان فهم، کشف و گاه ابداع «یک مسألهٔ علمی»، یکی از مهم­ترین مؤلفه‌های پژوهش در گسترهٔ علوم انسانی است؛ به ویژه چنانچه تحوّل در علوم انسانی و بنیاد بنیانِ نوینی را نیز در ساختار پیچیده و گستردهٔ این علوم دنبال کنیم. با این حساب، «مسأله پژوهی» را بایستی یکی از دغدغه­های اصلی صاحب­نظران و محقّقین امروز علوم انسانی کشور دانست.

 

استاد محترم و ارجمند

خواهشمند است مطالب مورد نظر خود را در خصوص پاسخ به یکی از پرسش­های فراخوان در قالب "یک یادداشت علمی کوتاه" (با توجه به ویژگی­های فرم پیوست) تنظیم کرده و تا یک ماه آینده به پست الکتروینک دبیرخانه شورای بررسی متون (info@shmoton.ir ) ارسال فرمایید. ان­شاء­الله پاسخ حضرت­عالی به همراه اظهارنظر سایر صاحب­نظران در مجموعه­ای واحد چاپ و منتشر خواهد شد.

 

برای دریافت اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست شده زیر مراجعه فرمایید.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :