بازدید دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 46، رشته روابط عمومی و رسانه از پژوهشگاه

۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۲۳۹۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۳۵۱

در تاریخ 15/9/1394 دانشجویان رشته روابط عمومی و رسانه، برای بازدید از پژوهشگاه، به مناسبت روز داتشجو، به پژوهشگاه آمدند. ابتدا در سالن حکمت آقای دکتر جنیدی، رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع)، برای دانشجویان سخنرانی کرد. و پس از ایشان آقای دکتر حسن عمیدی از اساتید دانشگاه واحد 46 که به همراه دانشجویان خود آمده بود، سخنانی ایراد کرد. پس از آن دانشجویان از کتابخانه پژوهشگاه بازدید کردند و با بخش‌های مختلف پژوهشگاه و ساختار و عملکرد آن آشنا شدند.

در ادامه سخنان آقای دکتر جنیدی آمده است.

" ما به‌عنوان دانشجو و کسی که در مسیر دانش افزایی قرارداریم چه وظیفه‌ای داریم؟ آیا پژوهش و تحقیق منحصر به افرادی است که در پژوهشگاه کار می‌ کنند؟ خیر؟ چنین مرزی وجود ندارد. دانشگاه، جامعه تحصیل کردگان و همه کسانی که در این مسیر قرار دارند باید با پژوهش عجین باشند، من استاد، از دانشجو آنچه از درس من دریافت می کند و پژوهش میکند را می‌خواهم، اینکه چه براداشتی دارد و به آن چه مقدار اضافه می‌کند. الان عصر کاربرد علم است. پژوهشکده علوم کاربردی در پژوهشگاه به همین دلیل تاسیس شده است. اگر هر فردی، هر دانشجویی در مسیر علم به چنین تفکری برسد، جامعه از جامعه بی حال خارج و تبدیل به جامعه پویا، متحرک و فعال در مسیر علم و دانش می شود.

در عصری هستیم که علم با سرعت بسیار به جلو می‌رود و ما با فضاهای حقیقی و مجازی توام روبه رو هستیم. مسیر علمی استاد و دانشجو پژوهش است. در پژوهش اصول مهمی که باید رعایت بشود اصول اخلاقی است. اولین این اصل، امانتداری است دومین، قضاوت مستدل، و مستند است. نگاه پژوهشگر باید نقادانه و در عین حال نقد پذیر باشد. این نگاه، نگاه علمی است. پژوهشگر باید رازدار باشد. گثرت گرایی روش شناختی، یعنی پژوهشگر باید محدود به حصر نباشد و کثرت گرا باشد و مطلب را با یک عینک نبیند، کثرت گرایی روش شناختی داشته باشد، نه حصرگرایی و پژوهشگر باید حریم شخصی افراد را رعایت بکند. نکته دیگر در اصول اخلاقی پژوهش، صداقت است که باید سر لوحه محقق و دانشجو باشد. و نکته آخر حلم و بردباری است، در امر تحقیق عجول نباشد و صبر و متانت نشان دهد."



کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :