دیدار ماهانه آبان ماه ۹۸ اعضاء محترم هیئت علمی
باسمه تعالی
صورتجلسه دیدار ماهانه (آبان ماه) اعضاء محترم هیئت علمی با هیئت محترم رئیسه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
تاریخ: 13/08/98 ساعت: 15:30 ـ13:30 مکان: سالن اندیشه |
دستور جلسه: 1.ارائه و اعلام برنامه های آتی معاونت اداری ـ مالی پژوهشگاه توسط جناب آقای دکتر قنبرلو، معاون محترم اداری ـ مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه 2.ارائه و اعلام برنامهها و چشماندازهای آتی تحصیلات تکمیلی، توسط جناب آقای دکتر کریمی، مدیر محترم تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه 3.ارائه گزارش عملکرد شورای صنفی اعضاء محترم هیئت علمی، توسط جناب آقای دکتر شعبانلو، رئیس محترم شورای صنفی اعضاء هیئت علمی پژوهشگاه |
در ابتدا، جلسه با پخش آیاتی از کلامالله مجید آغاز و سپس با سخنرانی سرکار خانم دکتر نصیری، مدیر محترم دفتر امور هیئت علمی پژوهشگاه ادامه یافت. ایشان ضمن قرائت دستور جلسه، و به منظور شروع نشست، از جناب آقای دکتر قنبرلو، معاون محترم اداری ـ مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دعوت به عمل آوردند تا در ابتدای جلسه گزارشی از برنامههای معاونت اداری ـ مالی را ارائه نمایند. |
سخنرانی جناب آقای دکتر قنبرلو، معاون محترم اداری ـ مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: ایشان در آغاز در خصوص تدوین برنامههایی که بر اساس شرایط خاص پژوهشگاه تنظیم و به ریاست محترم ارائه کردند، توضیحاتی را ارائه نمودند. ایشان افزودند تدوین برنامه مذکور با توجه به ارزیابی موجود در پژوهشگاه درباره آن تصمیمگیری شده که دو نکته در آن خیلی مهم به نظر می رسد؛ یکی بحث انقباض بودجهای است که در سال جاری ملموستر با آن درگیر هستیم و دیگری مسائل نیروی انسانی است که به لحاظ کمیت با تورم مواجه هستیم ولی به لحاظ کیفیت این تناسب وجود ندارد. برنامهها بیشتر بر اساس این دو موضوع تنظیم گردیده است. ایشان اهداف کلی خود را در معاونت مالی و اداری در خصوص چابکسازی سیستم اداری و کارایی اداری، همچنین قاعدهمندتر شدن فرایندهای اداری پژوهشگاه عنوان کردند. هدف دیگری که ایشان در دستور کار قرار دادند در مورد مسائل رفاهی همکاران است که در نظر دارند تسهیلات به صورت پرداخت وام بانکی باشد که در همین راستا جلساتی با چند بانک نیز داشته اند. ایشان ذکر کردند محورهای مختلفی در برنامه بنده وجود دارد. تلاش خواهیم کرد که یک تعامل دوستانه و منصفانه با کل مجموعه داشته باشیم. ایشان هدف کلیدی دیگر را کارآمدسازی منابع انسانی معرفی نمودند که گامهایی را نیز در اینباره آغاز کردند که یکی از آنها برگزاری مجمع مدیران ستادی بوده که قصد دارند آنرا به شورای پژوهشی و شوراهای دیگر نیز تسری دهند که در مسیر و راستای آن بتوان به کارآمدسازی منابع انسانی کمک کرد. توسعه منابع مالی در دستور کار ما قرار دارد و تدابیری برای این موضوع اتخاذ خواهیم کرد که بتوانیم فراتر از بودجه پژوهشگاه از مجاری دیگری منابع مالی را توسعه دهیم. در مورد تعاونی مسکن و تعاونی مصرف نیز قول دادند که تعاونی مصرف به زودی راهاندازی خواهد شد و در خصوص تعاونی مسکن پژوهشگاههایی که زیر نظر وزارت علوم میباشد گامهایی برداشته شده است و تلاش ما این است که به یک نتیجه مشخصی دست پیدا کنیم. بحث دیگر در مورد بودجهریزی طرح بود که در واقع یک نوع عدم تعادل بین تعهدات و منابع مالی پژوهشگاه وجود دارد. ایشان فرمودند از طریق حسابداری تعهدی تلاش خواهیم کرد به این مشکل فائق آئیم به این معنی که ما از این به بعد باید در قبال تعهدات خود پیشبینی واقعبینانه و هدفمند داشته باشیم و در این مسیر هوشمندانه گام برداریم و حداکثر توان خود را به کار میگیریم که پرداختها و همچنین پرداختهای معوقه را تسویه نمائیم. ایشان در ادامه از همکاران درخواست نمودند تا سؤالات خود را مطرح نمایند. پرسشهای اعضاء محترم بدین شرح بودند: -وجود شناسه پرداخت در پیگیری پرداختها و طرحها و ... میتواند کمکرسان باشد و برخی از ابهامات را نیز برطرف کند. دایر شدن شناسه پرداخت و شناسنامهدار کردن طرحها و فعالیتهای پژوهشی در پژوهشگاه اگر ایجاد شود بهتر قابل پیگیری است و میتواند ایده خوبی باشد. -برخی از اعضاء درخواست داشتند تا معاون محترم اداری ـ مالی پژوهشگاه در مورد حسابداری تعهدی توضیحات بیشتری را ارئه دهند. -آیا پژوهشگاه در خصوص پرداخت حق مسکن طبق مقررات آئیننامه استخدامی و قانونی بسیاری از دانشگاهها به اعضاء هیئت علمی برنامه خاصی در نظر دارد؟ -امکان فراهم نمودن پرداختهای داوریها و... از طریق اتوماسیون و پیگیری سهلتر و صرف زمان کمتر -جلوگیری از کسر خودسرانه بازپرداخت اقساط وامها از حساب همکاران -ناچیز بودن کمکهزینه مهدکودک و درخواست افزایش آن -در الویتبندی مبالغ پرداختهای فعالیتهای علمی همکاران منطق خاصی دنبال میشود؟ به نظر میرسد اگر در پرداختها شفافسازی بیشتری صورت گیرد بهتر است. در ادامه آقای دکتر قنبرلو، در پاسخ به پرسشهای اعضاء فرمودند؛ مکانیزم پرداخت طرحهای کارفرمایی به این صورت است که پرداخت آنها با کارفرما و سازمان مربوطه میباشد و به محض پرداخت از سوی سازمان مذکور و وارد شدن به حساب پژوهشگاه، در لیست هزینههای اجتنابناپذیر ما قرار میگیرد و اگر عضوی طرحی را در خارج از پژوهشگاه انجام داده است و مبلغ به ایشان پرداخت شود، پژوهشگاه بلافاصله و مستقیم هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد. در مورد اطلاعرسانی در خصوص پرداختها به صورت پیامکی، اقداماتی در این زمینه انجام دادهایم و حتی اینکه تحت چه عنوانی پرداختها صورت گرفتهاند و شناسه پرداخت داشته باشند به زودی اتفاق خواهد افتاد. در مورد شاکله حسابداری تعهدی فرمودند این نوع حسابداری در برابر حسابداری نقدی است. به این معنی که دریافتها و پرداختها بایستی بر اساس مطالبات و بدهیهای واقعی باشد و چون پژوهشگاه از بودجه عمومی دولت استفاده میکند و این بودجه تضمینشده نیست و معلوم نیست که تا پایان سال چند درصد از آن تحقق پیدا میکند و چه مقدار از آن را به دست میآوریم. به همین خاطر نمیتوانیم صددرصد پرداختها را به صورت تضمینی انجام دهیم و به همین دلیل ما باید بر اساس حسابداری تعهدی عمل نمائیم. در مورد کمک هزینههای حق مسکن و مهدکودک نیز باید در قالب رفاهیات به اعضاء پرداخت شود و پرداختها بر اساس الویت انجام و توزیع میشود. در مورد داوریها یک سری موانع حقوقی وجود دارد که قابل حل میباشد و انشاءالله در آینده پرداختها برای داوریها و ... هم سریعتر انجام خواهد شد و اگر توان پرداخت داشته باشیم سعی میکنیم مبالغ را نیز افزایش دهیم. در مورد کسر بازپرداخت اقساط بانکی از حساب همکاران ایشان ذکر کردند که این مسئله رویهای است که تمام بانکها از آن استفاده میکنند و از توان پژوهشگاه خارج است. همچنین پژوهشگاه در حال بررسی تغییر بانک فعلی میباشد. نکته آخر در مورد الویتبندی پرداختها بود، که ایشان توضیح دادند الویتها معمولاً در سازمانها شبیه به هم اتفاق میافتد. پرداخت حقوق کارکنان در گام اول برای سازمانها حیاتی است. الویت پرداختهای پژوهشگاه نیز ابتدا پرداخت حقوق همکاران علمی، رسمی و قراردادی است، سپس پرداخت حقوق کارکنان شرکتی و بعد مبالغ باقیمانده صرف هزینههای اجتنابناپذیر میشود مانند هزینههای برق، اینترنت، شرکتهای طرف قرارداد و ... که حتی برخی از هزینهها نیز ناخودآگاه پیش میآیند. ایشان درد ادامه افزودند پرداخت بخشی از گرنت ها نیز به زودی انجام می شود. |
در ادامه سرکار خانم دکتر نصیری، از ریاست محترم پژوهشگاه، جناب آقای دکتر قبادی درخواست نمودند تا ایشان نیز نقطهنظرات خود را در خصوص مباحث مطرح شده بیان نمایند. |
سخنرانی جناب آقای دکتر قبادی، ریاست محترم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: آقای دکتر قبادی در تکمیل سخنان معاون اداری ـ مالی پژوهشگاه، توضیحاتی افزون بر موارد مطرح شده فرمودند؛ ایشان در خصوص میزان اعتبارات سالانه پژوهشگاه، دریافتها، پرداختهایی مانند حقالتدریس و دیگر فعالیتهای علمی همکاران هیئت علمی، تولید سرانه علم در پژوهشگاه، اخذ ترفیعهای اعضاء هیئت علمی، حجم و میزان گرنتها، در مورد چاپ مقالات و... توضیحاتی را ارائه نمودند و همزمان به سؤالات حضار نیز پاسخ دادند. |
در ادامه جلسه خانم دکتر نصیری از همکاران خواستند تا پرسشها و نکاتی که به نظرشان میرسد را مطرح نمایند. و در همین راستا یکی از اعضاء میخواستند بدانند که آیا پژوهشگاه برای اعضاء هیئت علمی جدیدالورود گرنت اهدایی تخصیص میدهد یا خیر؟ |
سخنرانی آقای دکتر ملاییتوانی، معاون محترم پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه: ایشان سخنان خود را با پاسخ به پرسش یکی از اعضاء در خصوص تخصیص گرنت اهدایی توسط پژوهشگاه به اعضاء جدیدالورود آغاز کردند و فرمودند، پژوهشگاه 5 امتیاز پژوهشی برای اعضاء جدیدالورود در نظر گرفته است. همچنین در مورد پیوست آئیننامه و شیوهنامه اجرایی پژوهشگاه صحبت کردند و از همکاران خواستند تا اگر نکاتی به ذهنشان میرسد به منظور لحاظ نمودن در تدوین آئیننامه مذکور با ایشان در میان بگذارند. دیگر در مورد پیشرو بودن هفته پژوهش نکاتی را عنوان کردند و از همکاران خواستند اگر ایدههای متفاوتی دارند آنرا بیان نمایند تا در هفته پژوهش بتوانیم از آنها بهره بگیریم. |
سخنرانی جناب آقای دکتر کریمی، مدیر محترم تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه: آقای دکتر کریمی در تشریح برنامهها و چشمانداز آتی تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه فرمودند بر اساس جمله کانت معتقد هستند آموزش بدون پژوهش تهی و پژوهش بدون آموزش کور است. ایشان وجود دانشجویان را برای نهاد پژوهشگاه یک نعمت و فرصتی مناسب دانستند و افزودند دانشجویان به اساتید کمک میکنند که اطلاعات خود را به روز نگه دارند و آموزشهای بهتر و پژوهشهای کاربردیتری داشته باشند و میشود. ایشان عنوان کردند مسائل و مشکلاتی در تحصیلات تکمیلی وجود دارد که همواره با آنها روبرو میباشند. الکترونیکی کردن فعالیتهای تحصیلات تکمیلی از جمله موضوعاتی است که به صورت جدی در حال پیگیری آن هستیم. ایشان ذکر کردند در حال حاضر بسیاری از روند تسویهحساب دانشجویان تحصیلات تکمیلی بصورت الکترونیکی در سامانه اتوماسیون جدید پژوهشگاه انجام میشود. امور تسویهحساب، اخذ پروپوزال و ... به صورت سریعتر و شفافتر انجام میشود و کاملاً روند آنها مشخص،کوتاه و قابل پیگیری است. در ادامه ایشان از اساتید درخواست کردند تا با دانشجویان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند و پیگیر گزارشها و پایاننامههای آنان باشند تا بتوانیم از طولانیشدن مدت تحصیل آنها جلوگیری کنیم. ایشان از راهاندازی بخش روابط عمومی و اطلاعرسانی تحصیلات تکمیلی خبر دادند و عنوان نمودند با احداث این بخش، مشکل اطلاعرسانیهای تحصیلات تکمیلی تا حدود بسیار زیادی مرتفع شده است. این بخش به صورت مدام هم با دانشجویان در ارتباط است و هم خبرهای این واحد را در اختیار خبرنامههای پژوهشگاه و سایت قرار میدهد و هم به اساتید اطلاعرسانی میکند. در تحصیلات تکمیلی یک سری فقدانها و مشکلاتی وجود دارد که مسائلی را هم برای دانشجویان و هم برای اساتید بوجود آورده است. مثلاً اینکه دانشجویان بعد از گذشت سه یا چهار ترم و اخذ نمرات درسی، به اساتید اصرار میورزند تا در خصوص اعلام نمره آن درس تجدیدنظر کرده و نمره آنان را افزایش دهند. این روند ما را برای طراحی جدید دستورالعمل ثبت نمرات ترغیب نمود که به صورت مشخص به اساتید توضیح میدهد که ثبت نمرات تا چه تاریخ امکانپذیر است و همچنین تغییر نمره برای دانشجو امتیاز منفی به همراه خواهد داشت و پس از بازه زمانی کوتاهی سامانه قفل خواهد شد و به اساتید نیز ابلاغ شده تا بتوانند از آنها استفاده کنند و تغییر نمرات طبق ضوابطی امکانپذیر میباشد. مشکل دیگر در خصوص عدم ارائه پروپوزال و عدم تصویب پایاننامهها با وجود تحصیل دانشجویان در ترمهای پایانی است. که تمامی این مشکلات به تدوین شیوه نامههای خاص نیاز دارند. ایشان عنوان کردند در همین راستا در صدد تهیه دستوالعمل شیوهنامه نمرات در زبانهای خارجی هستند. ایشان اعلام داشتند گواهیهای راهنمایی و مشاوره، داوری، تدریسها باید قبلاً توسط خود اساتید درخواست میشدند که از این پس بدون درخواست اساتید به صورت خودکار برای اساتید ارسال خواهد شد و نیازی به درخواست استاد برای گواهی آنها نیست. عدم هماهنگی بین کارشناسان پژوهشکدهها و کارشناسان تحصیلات تکمیلی مشکل دیگری بود که ایشان به آن اشاره داشتند و فرمودند در بسیاری از مواقع عدم هماهنگیهای لازم باعث سردرگمی دانشجویان میشد. در مورد این مسئله تصمیم گرفته شد آموزشهایی به کارشناسان داده شود، به خصوص در ارتباط با سامانه تا هماهنگی بهتری بین آنها صورت گیرد و از سردرگمی دانشجویان جلوگیری بعمل آید و دانشجویان زمان کمتری نیز صرف پیگیری تحصیلی خود داشته باشند. همچنین ما در جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان، جلسهای را در خصوص آشنایی با قوانین و آئیننامههای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه ترتیب دادیم تا در آن جلسه دانشجویان در مواردی که اغلب به دلیل عدم آگاهی از آنان متضرر میشوند با آموزش و آگاهی به حداقل برسانیم که خوشبختانه بازخورد خوبی نیز داشت و برای دانشجویان مفید واقع شد. همچنین ما در صدد اصلاح آئیننامه پژوهشورزی و حذف ابهامات آن هستیم و در این زمینه جلساتی را با همکاران ترتیب دادیم تا با توجه به تجارب آنان آییننامه اصلاح و ابهامات آن برطرف گردد. همچنین در برگزاری و تشکیل کلاسها با مشکلاتی مواجه بودیم ولی خوشبختانه در شورای تحصیلات تکمیلی مصوب شد که تمامی کلاسها باید در ساختمان تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه برگزار گردد تا واحد آموزش بتواند نظارت بهتر و مؤثرتری در روند تشکیل کلاسها داشته باشد. در ادامه ایشان از حضار درخواست کردند تا پرسشها و نقطهنظرات خود را مطرح نمایند و در همین راستا پرسشهای اعضاء به شرح ذیل عنوان شدند: -چرا دانشجویان برای تسویهحساب و اخذ مدرک تحصیلی و ارائه خروجی طرح خود بسیار کند و با صرف زمان طولانی، عمل میکنند؟ چرا تحصیلات تکمیلی هیچگونه قوانین بازدارندهای در این خصوص به دانشجویان ابلاغ نمیکنند و برای آنان زمان تعیین نمیکنند که دانشجویان سریعتر کار خود را به انجام برسانند. -کارشناسان آموزشی باید مسئول پیگیری گزارشکارهای دانشجویان باشند. ناهماهنگی در برخی موارد مثلاً حضور و غیاب دانشجویان با اساتید و واحد آموزش وجود دارد. اگر کارگروهی تشکیل شود که آئیننامههای دانشگاههای برتر را جمعآوری کنیم تا به این وسیله خلاهای آئیننامه داخلی تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه را برطرف کنیم، اساتید، دانشجویان و نیز واحد آموزش با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد. -نگاه دانشجویان به پایاننامه مانند یک طرح دو واحدی است و نمیدانند که باید به خاطر ماهیت پژوهشی پژوهشگاه تأکید خاصی در پایاننامههای خود داشته باشند. و با این موضوع بسیار سرسری برخورد میکنند و اگر تحصیلات تکمیلی آموزش مناسب و برنامه مدونی از ارتباط با اساتید تا انجام پروژههای تحقیق برای آنان داشته باشد، شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود. -آیا واحد آموزش به منظور مداخله دانشجویان در فعالیتهای پژوهشی پژوهشگاه الزامی برای شرکت آنان در نشستها، کارگاهها و.. در نظر دارند؟ تحصیلات تکمیلی به یک تحول بنیادین نیاز دارد. آیا پژوهشگاه در بعد فرهنگی دانشجویان و نحوه برخوردها و روابط آنان با اساتید، داوران و کارشناسان آموزشی، هیچ مسئولیتی در قبال آنان ندارد؟ -چرا بدنه دانشجویان را جذب فعالیتهای علمی و داخلی پژوهشگاه بکنیم چرا با توجه به بار پژوهشی پژوهشگاه نمیتوانیم توصیههایی مبنی بر مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیتها داشته باشیم. باید در مورد این مسئله آسیبشناسی صورت گیرد و با توجه به پتانسیل پژوهشگاه این مشکلات را برطرف نمائیم. -چرا پایاننامهها و مقالات دانشجویان به اسم سازمانی اساتید ثبت نمیشود؟ و چرا با تیم خارج از مؤسسه کار میکنند؟ باید بین ورودیها و خروجیهای دانشجویان هماهنگی وجود داشته باشد مقالات و پایاننامهها باید به اسم پژوهشگاه ثبت شوند و تحصیلات تکمیلی بدینوسیله یک فرصت برای خود کسب کند نه اینکه این فرصت را در اختیار دانشگاههای دیگر و رقبا قرار دهند. -بهتر است در سازمانی که در آن امور پژوهشی انجام میشود، آموزش وجود نداشته باشد و برای تعالیبخشی بیشتر آن سازمان، پژوهش، مأموریت و هدف تعریف کنند و افراد علاقمند جذب شوند. اگر به جای گرفتن دانشجو، طرحهای پژوهشی اعضاء هیئت علمی معرفی شوند و متناسب با آن پژوهشگران علاقمند و واقعی جذب شوند در تعالیبخشی سازمان و در نهایت علوم انسانی کشور اثربخش خواهد بود. در ادامه آقای دکتر کریمی در مورد وضعیت تحصیلی، نمرات دانشجویان، عدم رابطه دانشجویان با اساتید، ارجاع پایاننامههای دانشجویان به منظور راهنمایی و مشاوره به اساتید و مراعات عدالت، تعبیه اتاقی با عنوان اتاق پژوهشورزی برای مراجعه دانشجویان و اساتید، پیشبینی برگزاری کارگاهها برای دانشجویان در کنار اساتید، پرداخت حقالزحمه پژوهشورزی به اساتید، ارجاع پایاننامههای دانشجویان به اساتید خارج از پژوهشگاه و... به سؤالات حضار پاسخ دادند. |
سخنرانی جناب آقای دکترقبادی: ریاست محترم پژوهشگاه، پس از تشکر و قدردانی به واسطه مشارکت دقیق و چندجانبه همکاران که باعث برطرف شدن مسائل میشود؛ از مدیریت تحصیلات تکمیلی خواستند تا این مباحث را تدوین، دستهبندی و مقولهبندی کنند و علتیابی و آسیبشناسی نمایند تا بررسی جمعی شود و اختلاف نظرها را که از نعمت تا نغمت فاصله دارد را به یک هماهنگی و سامانی برسانیم و نیز همت جمعی صورت پذیرد تا با همدلی مسائل را پیش ببریم. |
در ادامه خانم دکتر نصیری از جناب آقای دکتر شعبانلو دعوت به عمل آوردند تا ایشان در خصوص مجمع صنفی اعضاء محترم هیئت علمی سخنرانی خود را ایفاد نمایند. |
سخنرانی جناب آقای دکتر شعبانلو، رئیس محترم شورای صنفی اعضاء هیئت علمی پژوهشگاه: ایشان با معرفی دو ساحت درونسازمانی و برونسازمانی مجموعه صنفی که در آن فعالیت میکنند، فرمودند در بعد درونسازمانی، پژوهشگاه عضو مجمعی است که 35 دانشگاه و پژوهشگاه و اعضاء مجمع هیئت علمی عضو آن هستند و مسائلی در آنجا مطرح میشود که درباره آنها نظرسنجی صورت میپذیرد و مسائلی مانند افزایش حقوق اعضاء هیئت علمی، پیگیری آئیننامههایی که بدون حضور اعضاء هیئت علمی و نمایندگان اعضاء در وزارت علوم به تصویب میرسد. ایشان در ادامه به شش وظیفه عمده که در اساسنامه برای مجمع صنفی وجود دارد و تبیین شده اشاره نمودند که آن وظایف به شرح ذیل میباشند: 1.تبیین ارزش و ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی اعضاء هیئت علمی در سطح داخلی و بینالمللی 2.دفاع از حقوق مادی و معنوی مشمول و قانونی اعضاء هیئت علمی 3.تلاش در جهت طراحی و تحقق نظام جامع شغلی و رفاهی متناسب با شأن و منزلت استادان 4.تلاش در جهت ایجاد انگیزش عمومی در حفظ و رشد شخصیت مستقل حقیقی و حقوقی اعضاء هئیت علمی 5.دور نگه داشتن پژوهشگاه و دانشگاه از آثار و عملکرد مراکز سیاسی 6.اهتمام به حاکمیت نگرش توسعه حیات فرهنگی انسانها در تمام شئون و توجه بیشتر به کرامت ذاتی و شرافت وجودی علما و دانشمندان ایشان همچنین افزودند؛ تا به حال سه دروه مجموعه صنفی در پژوهشگاه تشکیل شده است و فعالیتهای دوره سوم از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است. مجمع صنفی وظیفه انعکاس مسائل همکاران به ریاست پژوهشگاه و همچنین شفافسازی امور و مسائلی همچون مطالبات اعضاء در حوزه گرنتها، حقالتدریسها و... را به عهده دارد. ایشان در پایان به ذکر تیتر مطالباتی از اعضاء هیئت علمی طی سه دوره مجموعه صنفی پرداختند و آنها را به شرح ذیل عنوان کردند: 1.پرهیز از بیعدالتی در حوزههای مختلف علیالخصوص حوزه پژوهش 2.تخصیص فضای فیزیکی مناسب برای اعضاء 3.شفافسازی در خصوص ترفیعها، تبدیل وضعیتها، طرحها و مسائل مالی و... 4.استفاده از توان علمی اعضاء در طرح اعتلا 5.استفاده از اعضاء در شورای بررسی متون 6.پیشنهاد زمان بندی در احکام اعضاء شورای بررسی متون به جهت مشارکت اعضاء دیگر در این شوراها 7.درخواست شفافسازی امور اداری و غیره 8.عدم دریافت هزینه از اساتید بابت چاپ مقالات 9.پیگیری جاری شدن حق مسکن 10.شیوهنامه اجرای طرحهای برونسازمانی 11.انجام کارگاههای رایگان تا سقف 20 ساعت برای اعضاء هئیت علمی 12.پیگیری پرداخت حق مسکن در احکام اعضاء هیئت علمی 13.پیگیری پرداخت سختی کار در احکام اعضاء هیئت علمی |
در انتهای جلسه سرکار خانم دکتر نصیری از اعضاء خواستند تا دیدگاهها، نقطهنظرات و ارزیابی خود را در مورد مسائل مطرح شده اعلام و منعکس نمایند. |
نظر شما :